Δευτέρα 22 Μαΐου 2023

" ΚΟΛΟΚΥΘΙΑ ΤΟΥΜΠΑΝΑ"

                                                "Κολοκύθια τούμπανα"

"Κολοκύθια γεμιστά
με ριζάκι, με κιμά
και με σάλτσα ασπριδερή
είναι σούπερ φαγητό"
λέει, η θεία μου η Φωφώ
αλλά εγώ δεν συμφωνώ.

Είχε συνεννοηθεί η θεία
από πριν με τη μαμά
άκουσα που μιλούσαν
για κολοκύθια γεμιστά
πως η μαμά τα πετυχαίνει
όπως τα έφτιαχνε η γιαγιά.
Έτσι, θα έρχονταν μια μέρα
μετά από τη δουλειά .

Τώρα να 'την στο τραπέζι
τρώει με όρεξη πολλή
και απορεί πώς δεν μου αρέσει
τόσο νόστιμο φαί.
" Άστον" λέει η μαμά μου
"γούστα Φωφώ μου είναι αυτά,
έλα,  Μάνο έχω φτιάξει
για σένα και για τον μπαμπά σου
κολοκύθια σε ροδάκια
τραγανά, τηγανητά".
Κάθομαι δίπλα στη θεία
τρώω ροδάκια τραγανά.
Έτσι τα κολοκύθια
είναι καταπληκτικά.
Και στο μπωλ με το γιαούρτι
πού και πού κάνω βουτιά.
Το 'χω δει από το μπαμπά μου
που το κάνει πάντα αυτό
σε καυτερό όμως γιαούρτι
όχι σαν το δικό μου, το κανονικό.
Το σκόρδο καίει και μυρίζει
μία φορά δοκίμασα
και όλο έπινα νερό.
Πάντως οι μεγάλοι λένε
ότι είναι γιατρικό
και δίνει μία σπιρτάδα
ωραία στο φαγητό.

Μπορεί. Ποιος ξέρει; Ίσως
όταν γίνω μεγάλος
νααα... αλλάξω και εγώ.
Να βουτάω τα κολοκύθια
μπορεί και τις πατάτες
σε γιαούρτι καυτερό
που όλοι λένε τζατζίκι.
Τι όνομα κι αυτό;

Χα! Τώρα που το σκέφτομαι! 
Τι τζατζίκι; τι τζιτζίκι;
Μες την κάψα και τα δυο!
Εκεί 'ναι το βασίλειό τους.
Σχεδόν το ίδιο όνομα.
Τυχαίο είναι αυτό;

Παιχνίδια είναι οι λέξεις
με αυτές μπορείς να παίξεις.
Από το κολοκύθι πήγα στο τζατζίκι
από το τζατζίκι πήγα στο τζιτζίκι
και... αμέσως ανακάλυψα
πως βγήκε παραμύθι.

Κι αν κολοκύθια τούμπανα
πείτε πως είναι αυτά 
δεν με ενδιαφέρει
εγώ, όταν τα σκέφτομαι
περνάω μια χαρά.







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου