Κυριακή 13 Νοεμβρίου 2022

ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΟ 2022 ( για το Δημοτικό)

 
                                                 
                                               ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΝΙΑΤΙΚΟ

Με αποπήρε το πρωί η Διονυσία:
"Σωτήρη πώς και τόση προθυμία;
Εσύ....; να πηγαίνεις κάθε μέρα για ψωμί;
Το πετάω . Στο ξανάπα. Τη βδομάδα τρεις φορές,
να αγοράζουμε ψωμί ειν' αρκετές."
- Είχα την απάντηση αλλά είπα πολλά,
αληθινά , αλλά ήταν δικαιολογία
δεν αποκάλυψα την πραγματική αιτία
που με κάνει στο φούρνο πελάτη καθημερινό.
Πρέπει να ακολουθήσω της είπα
του γιατρού τη συμβουλή.
Την τελευταί φορά μου σύστησε κίνηση. Κίνηση χαλαρή
και..., πιο γεμάτη κοινωνική ζωή.
"Σωτήρη" μου είπε: "Μισή ωρίτσα περπάτημα κάθε πρωί.
Βρες ένα κίνητρο, ένα σκοπό.
Κάνε τα ψώνια του σπιτιού εσύ.
Νααα... και λίγα παραπάνω κοινωνικά
με φίλους, με γνωστούς στη γειτονιά
καιαιαι.. όλα θα πάνε μια χαρά.
Στα επίπεδα τέλος πάντων τα μη ανησυχητικά."
Διονυσία, της είπα: 
Επιβαρύνω την καρδιά που έβαλα κιλά
χοληστερίνη και τριγλυκερίδια
ήταν πάλι ψηλά.
-" Αααα! πολύ ωραία. Η υγεία πάνω απ' όλα
να τα κάνεις όλα αυτά"
- Έτσι είπε, αλλά τα μάτια
το τίναγμα μία στιγμή του κεφαλιού της, το γνωστό 
είπαν σου τη φυλάω. Ξέρω. Άστα αυτά.
Το ξέρω 35 χρόνια αυτό το βλέμμα. Καλά.
Περίμενα αμέσως, όπως τότε στα μικράτα μου
τότε που με μάλωνε η μάνα μου
για κάτι που έκανα, ζημιά, παρανομία
να 'ρθει μετά αυτή. Η με τα λόγια η τιμωρία.
- Πόσους κουραμπιέδες τρως κάθε πρωί Σωτήρη;
Γιατί δεν έφερες να δοκιμάσω, έστω έναν, στο σπίτι;
Γιατί... έτσι λες στη Χία : " Βάλε τρεις για δοκιμή σε σακουλάκι"
Να όμως πουουου συναντήθηκα  με τη Χία στο Λαζάκη!
Πού να σκεφτείς ότι θα το μάθω στον οδοντογιατρό.
Ααααχ ... και μέχρι τα Χριστούγεννα έχουμε καιρό.
Άσε που στο σπίτι φέρνεις 
από διαφορετικούς φούρνους ψωμί.
Δοκίμασες πολλές συνταγές Σωτήήήρη
ένα μήνα τώρα είναι στημένα
τα μελομακάρονα και οι κουραμπιέδες.
Εγώ πού ζω; Δεν βλέπω τα βουνά; 
Άσε που τα ανεβασμένα τριγλυκερίδια
είναι και από κιμαδόπιτες, κοτόπιτες  και λοιπά.
- Εγώ φίλε μου, τσιμουδιά.
Ανακάτευα το τσάι μου αργά- αργά.
Να μην την ανάψω παραπάνω.
Ο θυμωμένος, ξέρεις. Είναι φωτιά. 
Συνέχιζε που λες, κανονικά:" Πόσα σακουλάκια με γλυκά και αλμυρά γέμισαν αυτή την κοιλιά;
 θαυμάσια διατροφή!
Και προπαντός θαυμάσια, γιατί ειν' απόλαυση κρυφή!"
- Πως με καταλαβαίνει η Διονυσία μου! 
εεεε εκεί,... γέλασα!
Ναι. Μου αρέσουν τα Χριστουγεννιάτικα γλυκά
έχει όμως δίκιο. Φτάνει πια.
Θα τα κόψω τα σακουλάκια. Αρκετά.
Για την υγεία μου και για τη Διονυσία μου.
Κουραμπιέδες θα πάρω άλλη μία φορά
από τρεις φούρνους φυσικά.
Να δοκιμάσει κι η Διονυσία για ν' αποφασίσει
ποιον από τους τρεις θα προτιμήσει.
Δεν μπορεί Χριστουγεννιάτικα το σπίτι
χωρίς γλυκά ν' αφήσει.

ΜΙΚΡΟΣ: Τι ωραία που περνάω 
στο καφενείο με τον παππού!
Παρασκευή απόγευμα που είναι ο φίλος του ο Σωτήρης
δεν θέλω να πάω κάπου αλλού.








Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου