Πέμπτη 17 Νοεμβρίου 2022

ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ ( ΔΡΩΜΕΝΟ Ή ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ για το Δημοτικό έως Δ τάξη)

 

ΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΝΥΧΤΑ
( κουκλοθέατρο)

ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ ΗΜΕΡΑ: Εγώ είμαι η βασίλισσα της κίνησης, της δράσης.
Εγώ όταν βασιλεύω σπέρνει το σπόρο και οργώνει και θερίζει ο γεωργός.
Εγώ όταν βασιλεύω οδηγάει το κοπάδι στα λιβάδια ο βοσκός.
Εγώ όταν βασιλεύω ανοίγουν τα σχολεία για να παίζουν και να μάθουν γράμματα τα παιδιά.
Εγώ, η ημέρα, όταν βασιλεύω, δουλεύουν χτίστες, μηχανικοί,ηλεκτρολόγοι, μπογιατζήδες, ξυλουργοί, υδραυλικοί
και οι έμποροι με τα ρούχα, τα παπούτσια, τα φαγητά, την ημέρα έχουν ανοιχτά τα μαγαζιά.
Εγώ είμαι το φως που δίνει χρώματα στην πλάση όλη. Και όποιοι έχουνε τα μάτια ανοιχτά, βλέπουν λουλούδια, δέντρα, ζώα, πουλιά, θάλασσες, βουνά.
Τα πιο σπουδαία πράγματα φτιάχτηκαν, όταν βασίλευα εγώ. Για χιλιάδες χρόνια οι άνθρωποι, μην το ξεχνάει κανείς αυτό, οι άνθρωποι δεν είχαν φως με ηλεκτρισμό.

ΒΑΙΛΙΣΣΑ ΝΥΧΤΑ: Ναι! Είσαι σπουδαία βασίλισσα ημέρα, αλλά…έχεις και σπουδαίο βοηθό.
Τίποτα δεν θα κατάφερνες χωρίς τον ήλιο το λαμπρό.

ΗΜΕΡΑ: Ναι, Ναι βασίλισσα νύχτα, το ομολογώ. Δεν θα καμάρωνα για όλα αυτά. Ο ήλιος και εγώ είμαστε ένα. Ααααχ ….καημένη, να γίνονταν έτσι και με σένα!

ΝΥΧΤΑ: Τι θέλεις να πεις;

ΗΜΕΡΑ: Να… έχεις το φεγγάρι και εσύ αλλά… πότε είναι φλούδα , πότε μισό,
πότε άφαντο στον μαύρο ουρανό. Λίγες φορές ολόγιομο. Αλλά τι μ’ αυτό;

ΝΥΧΤΑ: Αααα! …έχει τη χάρη του σε κάθε φάση του. Είναι και χρήσιμο. Μην το κακολογάς. Όταν το συγκρίνεις με τον ήλιο, το χαλάς.
Μονάχο του ή με τ’ αστέρια συντροφιά
σπάει το σκοτάδι μου, το αλαφρώνει
και όταν οι άνθρωποι κοιτάζουνε ψηλά
βρίσκουν να λάμπει η ελπίδα μες τη σκοτεινιά!

ΗΜΕΡΑ: Ναι! Δε λέω. Ωραία όλα αυτά τα ρομαντικά αλλά να
οι άνθρωποι δεν μπορούν όταν βασιλεύεις
να κάνουν πράγματα πολλά.
Άσε που οι πιο πολλές παρανομίες γίνονται
όταν βασιλεύεις εσύ. Η καλύτερη κρυψώνα είναι το σκοτάδι.

ΝΥΧΤΑ: Πολλές οι κατηγόριες σου βασίλισσα ημέρα
αλλά δες και λίγο παραπέρα.
Πάνε χρόνια τώρα που με τον ηλεκτρισμό
και όταν βασιλεύω εγώ, γίνονται πράγματα πάρα πολλά!
Είναι ανοιχτά νοσοκομεία, επιχειρήσεις, γίνονται γιορτές , τόσα θεάματα καλλιτεχνικά!
Καιαιαι… όσο για τις παρανομίες
και αυτές με την τεχνολογία και τον ηλεκτρισμό
τις αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι το ίδιο.
Όποια κι αν βασιλεύει. Εσύ ή εγώ.
Εμένα μου βρήκαν οι άνθρωποι βοηθό! Χα! χα! Τον ηλεκτρισμό!

ΗΜΕΡΑ: Ναι! Σε αυτό έχεις δίκιο. Συμφωνώ.

ΝΥΧΤΑ: Η δύναμή μου όμως, η δύναμή μου είναι άλλη
όταν εγώ βασιλεύω στο σκοτάδι.
Έτσι όπως απλώνω μόνο μαύρο χρώμα
που όλα τα σκεπάζει
που όλα αφανέρωτα τα κάνει
και ….καθώς έχουν κουραστεί όσο βασίλευες εσύ,
τη νύχτα άνθρωποι και ζώα θέλουν να ησυχάσουν, να ξεκουραστούν.
Σε ύπνο ωραίο αφήνονται, στην αγκαλιά μου παραδίνονται.
Εγώ τους δίνω δύναμη με τον ύπνο το γλυκό.
Έτσι, όταν φεύγω και βασιλεύεις εσύ
είναι έτοιμοι, ορεξάτοι για κίνηση για δράση!
Για όσα καταφέρνουν , βοήθησα και γω.
Εσύ παίρνεις δόξα και χαρά αλλά, σκέψου λίγο, έχω και γω μερίδιο σε αυτά!

( θα υποκλιθούν η μία στην άλλη)

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου